Mahdetaanko oppia, mut ainakin yritetään. ;o) Siis vähintään kerran päivässä "seuraamista" Rokin kanssa. Yleensä sisällä. Koska tuo kontakti ei oo Roksulalle niin luontaista palkkaan sitä paljon ja muutama seuraamisen alku sitten. Suht kivasti menee. :o) Tänään otettiin eka kerta ulkona, ku näytettiin Johannalle ja Suville. Johanna oli aatellu mun blogissa kuvauksen jälkeen jotain ihan erilaista tyyliä. Uusi kuvaus siis, jos muutkaan eivät ymmärtäneet. :o) Peruutan ja Roks tulee edessä mua kohti. Naksautan ja annan mahdollisimman likeltä nampan, että pysyy portsulainen liki. "Seuraamiseen" siirrytään silleen, et Rokki mun edessä kulkee omaa linjaansa ja mää kierähdän pois sen tieltä (180 astetta myötäpäivään) ja jatketaan askel tai kakskin sen ollessa nyt mun vasemmalla. Ulkonakin sujui kivasti. Lopuks meinasin näyttää, milleen Roks tökkii kosketuskeppiä, mut ei ihan mennyt oppikirjan mukaan. Tökkiminen hienoa, mut mulla oli jälellä enää vain kuivanapuja, joita Roks ei halunnut syödä. Otti kyllä nampan ja sylkäs pois. Ja sitten reippahasti taas kepin palluraa koskettamaan. ;o)

Oikea syy harkata Hossussa oli, että meillä oli esineruutuilut. :oD Rokki Pokkinen aloitti. Vietiin esine yhdessä niin, että käveltiin ällän muotoisesti ihan taakse ja samaa tietä takas. Sit mentiin toiseen etureunaan niin, et lähetin Rokin suoraan esineelle. Alan tästä lähin käyttää käheästi sanottua alkuhärsyä "se on siellä". Komeasti portsu lähti ja löysi ja palautti. :oP Piletettiin sen kunniaks ja pian toinen esine samalla tavalla, mut ei ihan takana. Taas erihieno suoritus. :o) Seuraavaks teki Tuikku, joka myös oli kovin vakuuttava. ;o) Ja sitten Pispulainen, jolle piilotettiin valmiiks neljä esinettä: kaks keskiosiin ja kaks taakse. Komeasti Wips tutki ruutua ja kolme löytyi helposti. Mutta se neljäs oli paha, avitettiin silleen, että Suvi kävi varmistamassa esineen olemasssaolon ja aika pian aussikka sen sieltä bongasikin. ;oD Taiturikoikkuja kumpikin. Viimeisenä esineili Halla-hoffi, joka melkein bortsuili aluksi, erihienoa työtä siltäkin. ;o) Oltiin kovin tyytyväisiä, että saatiin hirmuisesti onnistumisia kaikille koiskuille. :o)

Sisätokoa siis tehdään 1-3 kertaa päivässä. Pip raaskinut olla aika hiljaa. Rokki tekee jättöliikkeitä silleen, että olen hiukan alkanut oikeasti jättää sitä. Rauhallista odotusta portsulta, mutta mun tarvii ite kans rauhoittua palatessa palkkaamaan sitä. Melkein hyppään sen luo, ni sehän voi vaikka alkaa väistää mua. Tai vois alkaa naksuttaa sille pysymisestä. Se siis pysyy hienosti, mut mää hölmä koitan silti varmistaa. Ja sitä mietiskelen, et pitäskö jätöt tehdä seinän vieressä, ni ois varmemmin suorassa.