Mulla on jotkin muutaman vuoden vanhat koiran rentouttamisharjoitukset. Aiemmin aloiteltiin niitä pariin otteeseenkin, mutta jäi kesken. Koko setti on neljätoista päivää. Homman nimi on, että koikku istuu rauhallisesti paikallaan mun häärätessä. Joka päivälle on 25 tehtävää. Esim koira istuu 5 sekuntia; koira istuu, kun taputat käsiä; koira istuu, kun hölkkäät sen edessä 3 sekuntia; koira istuu, kun koputat seinään. Mukaan tulee vähitellen vaikeampia, esimerkiksi epäilen suuresti onnistuuko koira istuu, kun katoat näkyvistä, soitat ovikelloa ja palaat taikka koira istuu, kun heittelet palloa seinään 5 sekuntia.

Eilen tehtiin ekan päivän kohdat ja tänään Pip istui ja mää hääräsin kakkospäivän jutut. Muistaisinpa jatkaa nyt loppuun asti. Ja rauhallisuus kyl olis tarpeen pennunkin tulon takia. Mua on harmittanut ovikellolle haukkuminen, ni jospa tää ees hiukan rauhoittais nassia.

Meidän tässä jossain lähinaapurissa asuu vihollisia!! Kaksi mustaa pientä räköttävää koiraa, yök ja ggrrrr.. Pippa ei koita hyökiä niitten päälle, mutta pöyhistää hännän superkorkeaan asentoon ja pörisee pienesti katsoen kuitenkin pois räköttäjistä. Oon koittanut houkuttelemalla saada Pipan huomion, tietty ollaan pyritty olemaan kaukana noin pahatapaisista. Fiksusti käyttäytyvien kanssahan ei ole ongelmia ohituksissa. Mun oma käytös on jännittynyt, kun yritän Pipan huomiota, siks päätin kokeilla naksuttimen kanssa. Naksautan pois päin katsomisesta ja muhun katsomisesta eli siis räkökoirien huomiotta jättämisestä. Mulla on siis aina naksutin kaulassa ulkoiltaessa, mutta nytpä ei olla nähty niitä aikoihin. Olis niin kiva saada tuo hirveän vaikea tilanne rauhoitettua, mutta vaikeaa se kyllä on, seuraillaan.