Melkein kaikki viime aikojen harkkailu on ollut agia. Keskiviikkona oltiin kakkoskolmosluokkalaisten reenissä, jonne olin valkannut parit haastavat radanpätkäkiemurat. Yritin Pipan kanssa harkata pienestä välistä koirusen vetämistä, sillä yleensä vältetään sitä ja suositaan varmempaa mutta hitaampaa vaihtoehtoa. Homma sujui melko hyvin :o) Kontaktit Pippanen teki hienosti. Ongelma oli mun kova kiire ja siitä johtuva hosumisohjaaminen, mutta saatiin me homma vähitellen kuosiin. :oD Nyklyään tehdään joka harkan yhteyteen tosi vaikeat keppikulmat tai raju takaaleikkaus, nyt leikkasin niin, että tulin vastaan Pippaa ja silti pupuliini teki upeaa keppityötä!

Perjantaina oli maksien harkka, joissa tehtiin Kaitsun kaksi rataa. Mulla oli vähän huono päivä, ryhmä tällä kertaa aika iso, joten ei ihan tehokkain harkka siksi. Toki me saatiin hyvääkin jälkeä aikaan ;oD

Lauantaiaamuna lähdettiin Noormarkkuun, jossa wecalainen Jetta piti Tuulalle ja Taralle sekä mulle ja Pipalle todella tehotreenin. Radalla oli 30 estettä ja vaikka mitä opittavaa. En oo aiemmin tajunnut, että takaaleikkaus tehdään ihan koiran takaa, eli mun tähän mennessä tekemä on siis enemmänkin takaa ohjaamista. Sylikääntöä, esteitten takaa ohjaamista, lähetystä, vaarallista valssia (ajoituksen mättäessä törmättäis Pipsun kanssa), kontakteja, työntämistä, vetämistä, omia juoksulinjoja ja paljon muuta. Loistava harjoitus! Osaispa nähdä tuosta radasta unta samalla tyylillä ku koikut joittenkin päivien jälkeen näkee unia ja jalat menee rajua vauhtia, uikutusta, murinaa ja mitä nyt pitääkin kokea uudelleen :o)